کتاب هایی برای موفقیت

در این وبلاگ بهترین کتاب های موفقیت، معرفی شده و داستان هایی از دل آن ها گلچین شده است.

کتاب هایی برای موفقیت

در این وبلاگ بهترین کتاب های موفقیت، معرفی شده و داستان هایی از دل آن ها گلچین شده است.

پیش شرطی برای ذهن

من یکی از ارزشمندترین درس ها درباره ی زندگی موفق را از یک کارگر راه آهن یاد گرفتم. شبی که با قطار عازم شهر زیبای یزد شدم تا در آنجا سخنرانی کنم، برای استراحت به واگن تخت خواب دار قطار رفتم و کارگری خوش مشرب و خوش برخورد را دیدم که به من سلام و خوشامد گفت: «شب به خیر قربان؛ آیا آمادهی ایک خواب خوب هستید؟ » پاسخ دادم: «بله آقا، البته. دیگر نمی توانم صبر کنم.» وقتی مرا به داخل کوپه راهنمایی کرد. دیدم که رخت خواب کاملا آماده است و ملافه و حوله ای تمیز نیز در آن جا گذاشته است.

  

دمای آنجا نیز مناسب بود. به او گفتم: «شما به خوبی می دانید چگونه یک اتاق جذاب ایجاد کنید. سپس به رختخواب رفتم، شکرگزاری شبانه ی خود را به جا آوردم و به خوابی عمیق فرورفتم. اولین چیزی که پس از آن به خاطر می آورم، این بود که ساعت هشت صبح از خواب بیدار شدم. وقتی برای صرف صبحانه رفتم، آن مرد به من گفت:

صبح بخیر قربان، خواب دیشب خوب بود؟» و من گفتم: «خوب، خیلی خوب.) او گفت: «تعجبی ندارد، باید هم این گونه باشد. به احتمال زیاد مردی را که دیشب بعد از شما به داخل واگن آمد دیده اید. اولین چیزی که او گفت این بود که گمان نمیکنم بتوانم بخوابم. او حتی از آن رخت خواب آماده هم خوشش نیامد و دمای اتاق نیز به نظرش نامناسب بود. می دانید تفاوت شما دو نفر در چه بود که باعث شد شما خواب خوبی داشته باشید، اما او نه؟» گفتم: «نه، اما دوست دارم بدانم.»

دوست مهربان من ادامه داد: «شما خوب خوابیدید چون ذهنتان را برای این کار آماده کرده بودید اما ذهن آن مرد آمادگی خواب خوب را نداشت. این تجربه ای است که در طول سال ها کار کردن در اینجا کسب کرده ام. درحقیقت کسانی که خواب خوب را پیش شرط ذهنی خود کرده اند، می توانند از آن لذت ببرند.» آن سفر به دلیل به دست آوردن چنین بینشی، برایم بسیار ارزشمند است؛ یعنی شرطی کردن ذهن برای خواب خوب یا بی خوابی. به همین ترتیب می توانید شکست با موفقیت را نیز پیش شرط ذهنتان قرار دهید. به عبارت دیگر، آنچه مدام درباره اش فکر می کنید، اتفاق می افتد یا مایل است اتفاق بیفتد. وقتی در این دقایق که مشغول خواندن این کتاب هستید، درواقع کاری را می کنید که افکارتان در درازمدت از شما ساخته و پرداخته است. بنابراین، حتی از نظر علمی نیز امکان آن وجود دارد که افکار ده سال آینده را به کمک افکاری که هم اکنون در سر دارید، به دلخواه خود شکل دهید. آیا می خواهید افکاری منفی و مخرب داشته باشید؟ آیا پیش شرط ذهنتان را به شکست معطوف کرده اید؟ یا افکار مثبت و سالمی در ذهن پرورش می دهید و موفقیت خود را پیش بینی می کنید؟

 

منبع: هفت خوان موفقیت (جلد اول)  سعید گل محمدی  انتشارات نسل نواندیش 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد